En dag, mat & träning

Jag har sett på bloglovin att mina inlägg om träning/kost är uppskattade så jag fortsätter så så länge ni inte säger något annat?

Nu har jag vart väldigt förkyld och inte tränat på en vecka vilket är galet tråkigt. Tycker inte ens det är "skönt" att få ta en paus utan bara plågsamt.. Men förra veckan när jag tränade och åt som vanligt tog jag lite bilder för att visa hur en vanlig dag ser ut för mig i mat och träningsväg (då jag inte jobbar)


Jag försöker gå upp i tid även när jag är ledig så att vakna vid åtta nio är vanligt för mig. Sen äter jag var tredje/fjärde timme.

Till frukost brukar jag ofta göra gröt,
här blev det havregrynsgröt med vaniljproteinpulver, pumpakärnor, solrosfrön och frukt. En glutenfri linfröknäckemacka med keso, skinka, babyspenat och paprika. Men något gott tee till oftast grön te. 

Detta blir jag mätt på och klarar mig bra på fram tills lunch då jag har lagom mycket protein, kolhydrater och fibrer i denna måltid. Hade jag ätit t.ex ett vitt rostbröd eller cornflakes som är en vanlig frukost för många så hade jag vart hungrig direkt.


När jag ätit frukost och sett lite serier så brukar jag träna hemma. Då kan de blir allt från yoga till annan kondition/styrka. Denna dagen körde jag pilates (Länk) och armar (Länk) 
Men det är olika från dag till dag!




När jag tränat och kanske gjort något annat som att diska, städa, tvätta eller varför inte sola så blir det lunch. Det är väldigt olika vad jag äter till lunch ibland blir det rester, ibland något jag gjort själv och ibland något som liknar frukost. 

Här blev det en väldigt god röra med kidneybönor, salami, paprika och oliver. Till det babyspenat och en knäckemacka med keso och skinka. Och ett stort glas vatten. 


Efter jag har ätit väntar jag alltid minst en timma innan jag tränar igen, är det yoga helst två till tre timmar men annars en. 
I vanliga fall blir det en powerwalk med mina bungypumps eller ett intervall pass på ca 30 till 70 min.
Efter det brukar jag lägga in yoga på schemat då jag tycker det är jättr tråkigt att strecha haha så då tänker jag att yogan får bli strech. Ibland blir det yoga på en timme ibland en havltimme och ibland bara en kvart men jag försöker göra det varje dag.
Efter det så blir det en proteinshake till mellis, här blev det vaniljprotein pulver med kakao. Oemotståndligt gott!




Eftersom att jag bor med min pappi blir det hans mat till middag men jag brukar skirva ut recept jag tycker ser goda ut så testar vi det.  Men det är väldigt olika från dag till dag. 

Har jag som denna dagen tränat på dan så blir det vila på eftermiddagen, jag har inte jätte spännande liv så kanske kollar serier, umgås med vänner, läser, sover osv. 

På kvällen blir det alltid kvällsfika (När jag va liten kallade jag det kvällsmacka men äter ju inte mjukbröd längre..) då blir det oftast fil/kvarg med nått gott till. Här blev det a-fil med banan, havregryn, nötter, linfrön pumpakärnor och solrosfrön. Till det ett koktägg och te. Mums!

Så där ser en dag ut för mig ungefär, jag tycker att jag äter hälsosamt men samtidigt väldigt gott. När jag säger att jag till exempel inte äter mjukbröd så finns det såklart undantag (som idag skall vi nog äta hemmgjorda hamburgare till middag!) Och ibland när jag är ledsen eller sjuk så bakar jag, det är min terapi, så då slinker det ner en eller annan kaka också. Ibland vill jag exprementera och testa t.ex. proteinkaka osv så då blir det kanske ett extra mål. Men det är för mig inte onyttigt då jag tycker jag har en bra grund. 

Nu hoppas jag att jag kan bli frisk, vill så gärna träna igen!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad brukar du göra för yoga? Kan du inte lägga upp bilder/någon video när du gör yoga? Hade varit skitkul! Kram

Svar: Jag brukar oftast yöga tara stiles yoga ( finns på youtube) men kanske kan spela in någon snutt någon gång hehe
fannyelina

2012-06-30 @ 00:14:15
URL: http://linneasskrivbok.blogg.se
Postat av: mary

så sjukt fina bilder du tar :)

Svar: Tack!
fannyelina

2012-06-30 @ 01:51:14
URL: http://maryphoto.blogg.se
Postat av: Anna

Så himla inspirerande att läsa dina hälso/träningsinlägg. Jag har alltid varit lat av mig och inte alls brytt mig om vad jag äter. Men när jag läser dina inlägg blir jag alltid så inspirerad att äta något gott och hälsosamt och verkligen komma igång med

Svar: Haha opps så kan de gå!
Men åg va kul att du känner så för de är verkligen det jag vill göra. Jag försöker inte säga gör så eller så utan mer visa hur jag gör för att inspirera andra att göra vissa bra val framför vissa sämre :)
fannyelina

2012-06-30 @ 11:44:30
URL: http://annakarolina.blogg.se
Postat av: Anna

..träningen (haha råkade skicka kommentaren för tidigt, oops)

2012-06-30 @ 11:45:26
URL: http://annakarolina.blogg.se
Postat av: Klara

Jättekul inlägg! uppskattas verkligen! :D

Svar: Åh va kul att du känner så! :)
fannyelina

2012-06-30 @ 12:06:00
Postat av: Anna

Kan du skicka någon bra länk på yoga du tycker är bra? Jätte inspirerande inlägg, tack!

2012-07-01 @ 11:15:55
URL: http://annamarcuson.webblogg.se


Läs nedanstående före du kommenterar

OM REDIGERING

-Jag redigerar alla mina bilder i photoshop cs5

-Jag har förklarat hur jag redigerar dem, kolla under photoshop & tips!



OM KAMERAUTRUSTNING

-Jag fotar med en NikonD90

All reklam eller spam kommer att raderas
:

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakt: fanny.mattila@live.se Flickr Tumblr Portfolio Lookbook